Eksempel på kontrakt for et mindre firma
18. marts 2010
Kontrakt vedrørende rengøring af erhvervslokaler:
Rengøring på ovenstående adresse: 2 kontorer, 3 toiletter, 1 kopirum. Rengøring udføres 2 gange ugenligt, mellem fredag kl 17:00 og mandag kl 8:00 samt mellem tirsdag kl 17:00 og onsdag kl 8:00.
Arbejdsplan:
Kontorer, køkken, toiletter, kopirum:
  • Læser kontaktbog (heri kan gives beskeder eller instruktioner).
  • Gulve støvsuges .
  • Papirkurve tømmes og udfores efter behov.
  • Lokaler udluftes.
  • Frie bordflader aftørres med fugtig klud.
  • Sanitære installationer rengøres ind- og udvendigt.
  • Køkken rengøres på alle udvendige flader.
  • Opvaskemaskine tømmes.
  • Vaskbare gulve vaskes.
  • Frie reolflader aftørres med fugtig klud. (een gang om ugen).
  • Frie vindueskarme aftørres med fugtig klud (een gang om ugen).
  • Lamper i nåhøjde (2 meter) afstøves/aftørres. (een gang om ugen).
  • Stoleben aftørres med fugtig klud. (een gang om måneden).
  • Døre og karme aftørres. (een gang om måneden).
Værksted:
  • Gulve støvsuges på værkstedet (een gang hver 14.dag).
  • Frie bordflader aftørres med fugtig klud (een gang hver 14.dag).
  • Papirkurve tømmes og udfores efter behov.

Pris pr måned excl moms                                                      xxxx,xx kr

Prisen indeholder alle lønomkostninger, forsikringer, rengøringsmidler og matrialer, som vedrører ovennævnte arbejde. Den første måned betragtes som prøvetid, herefter kan aftalen opsiges med 3 måneders skriftlig varsel. Prisen reguleres een gang årligt. Faktura fremsendes primo efterfølgende måned med 14 dages betalingsfrist. Nærværende skrivelse betragtes som et uforpligtende tilbud, ved underskrivelse dog som bindende kontrakt.